Friday, June 13, 2008

Welkom op de Werkvorm Wiki



In het verleden schreef ik een aantal posts over werkvormen om namen te onthouden, voorstelrondjes te doen, groepjes door elkaar te husselen en een cursus goed af te sluiten.

Gaandeweg verliezen die posts hun actualiteit en zichtbaarheid, maar niet hun waarde. In die zin is een post misschien niet het meest geschikte communicatiemiddel om het over werkvormen te hebben.

Vandaar, dat ik u met trots presenteer:

De Werkvorm Wiki
!

Ik heb gekozen voor wikidot omdat ik de lay-out prettig vind en vervelende reclame achterwege blijft.

In de wiki heb ik ook de reacties op mijn posts over dit onderwerp verwerkt. Waarvoor dank!

Zoals dat een wiki betaamt, is ie niet af maar immer evoluerend. Mochten jullie mee willen evolueren, van harte welkom!


Marina

7 comments:

Henk said...

Gefeliciteerd!

Anonymous said...

Prima oplossing: van blog naar wiki.
Dat zouden meer bloggers moeten doen die op hun blogs schrijven over zaken die een houdbaarheidsdatum hebben die verder gaat dan de komende paar dagen.

In een vorige baan heb ik ook gewerkt met een combi van beide. De blog voor de flow en de wiki voor 'stock'.

Kijk in dit verband naar 'Introduction to Stocks and Flows' @ http://www.fzelders.nl/weblog/?p=311

Liek Schoeren said...

Het is mooi om inderdaad informatie uit je blog te destilleren voor hergebruik en vooral het uitbreiden van gebruik. De wiki is inderdaad een logische manier voor deze uitbreiding maar meestal blijft dit bij het idee. Het is juist zo leuk dat jij het nu in de praktijk laat zien. En de wiki zelf is heel handig. Ik laat het gelijk aan anderen op mijn werk zien. Mooie aanvulling van Fred Zelders.

Anonymous said...

Prima initiatief.
Ik heb ergens een papieren versie van een werkvormenwaaier maar die verstopt zich voortdurend in stapels papier van afgeronde projecten en dus ben ik 'm de hele tijd kwijt.

Deze gaat in de bookmarks (en del.icio.us natuurlijk).

Marina Noordegraaf .... said...

@ henk

dank!

@ fred

dank, voor het compliment, de achtergrondinfo (ontzettend leuk om te lezen van stock en flow!) én de vibe op jouw blog!

@liek

leuk! ik moet in deze even denken aan een citaat van Dave Pollard:

"We tend to use the tools we're most familiar, comfortable, and in the habit of using, even when they're not optimal. It takes some practice to train ourselves to think "what's the best medium to use for this?" ".

@ fons

thanks.

De URL gaat in delicious voor als je je PC kwijt bent :-)

en als je aanvullingen hebt, van harte welkom!

Anonymous said...

Wat een goed idee zeg!

Op mijn weblog staan verschillende energizers en die zal ik zeker ook op je Wiki gaan zetten. Daar gaan we eens even wat moois van maken!

Marina Noordegraaf .... said...

@ selma

leuk!

www.flickr.com